piątek, 11 października 2013

BloSilesia - spotkanie śląskich blogerów

08 października miałam przyjemność uczestniczyć w drugim spotaniu BloSilesia, które miało miejsce w Pijalni Piwa Biała Małpa w Katowicach. 

Czym jest BloSilesia?

 Jak piszą organizatorzy, to inicjatywa której głównym celem jest integracja śląskiej blogosfery, poprzez wspólne spotkania.  

Co zakładał program?

Merytoryczne prezentacje:
- Tomasz Lach: “Blogi, SEO i złodzieje”- czyli co bloger powinien wiedzieć o SEO, jak skutecznie rozprawiać się z złodziejami treści i co te dwa tematy mają ze sobą wspólnego.
- Alina Moskwa: „Początki blogowej współpracy z firmami”- czyli jak zacząć i co zrobić by zostać zauważonym.
- Michał Jaraczewski ”Blogi i blogerzy: dziś i kiedyś”- co można osiągnąć dzięki blogom patrząc na top blogerów obecnych i tych z minionej dekady.
- Aleksandra Pieron i Piotr Urbanik, -”Bloger, firma i agencja” – jak wygląda współpraca z blogerami od strony agencji i firm, a także jak zbudować pozytywny wizerunek w sieci.
Hyde Park
Blogerskie pogaduchy przy dobrym piwie
Gifty i niespodzianki, czyli to co blogerzy lubią najbardziej

A co ja z tego spotkania wyniosłam?

Cóż przyznaję się bez bicia - niewiele. Nie jest to jednak w żadnym wypadku wina organizatorów, a mnie samej. Spędziłam na tym spotkaniu zaledwie godzinkę, więc moja relacja będzie krótka jak sam pobyt i odniosę się tylko do dwóch pierwszych prezentacji, których mogłam wysłuchać.

Na pierwszy ogień poszła prezentacja Aliny Moskwy, którą uważam za merytoryczną, aczkolwiek blogując i obserwując doszłam do tych samych wniosków. Niemniej jednak widać, że Alina traktuje swojego bloga bardzo profesjonalnie i "dobrze się nim opiekuje". W przystępny sposób opowiedziała o tym, co zrobić na początku swojej przygody z blogowaniem i jak przygotowoać się do współpracy z firmami. Prezentacja była optymistyczna i tak też odebrałam jej autorkę.



Jako drugi zabrał głos Tomasz Lach. Szczerze przyznam, że na początku nie bardzo wiedziałam o czym On mówi. Czy Wy też nie mieliście pojęcia o SEO? SEO to search engine optimization, czyli optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. W dużym skrócie chodzi o to, aby dana strona znalazła się na jak nawyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co ma zapewnić częstsze jej wybieranie. "Liznęliśmy" nieco temat i przeszliśmy do drugiej części, mianowicie problemu kradzieży w sieci. Jak te dwa punkty się ze sobą łączą? Otóż jak zauważył Tomasz im nasza strona jest atrakcyjniejsza, tym bardziej jest narażona na kradzież treści, czy zdjęć. Na konkretnym przykładzie udzielił wskazówek jak się zachować, kiedy odkryjemy, że padliśmy ofiarą internetowej kradzieży. Im brnęliśmy w głąb Jego wypowiedzi tym lepiej rozumiałam co zamierza nam przekazać. Autor wydaje się być bardzo pozytywną postacią, która prowadzi swojego bloga z dużym zaangażowaniem.



Moim subiektywnym okiem cała atmosfera była sympatyczna. Udało mi się spotkać "znajome twarze" i zamienić dosłownie jedno słowo w przelocie. Pozdrawiam Was dziewczyny!
Zapewne "wpadniecie" jeszcze na nie jedną relacje, którą i ja przeczytam z zaciekawieniem, co tam było, jak mnie już nie było :-).

No bo wiecie, wielki świat blogerów - wielkim światem blogerów, a wspólna kąpiel naszego robaczka już na mnie czekała....


Na koniec napiszę tylko, że bardzo cieszą mnie takie inicjatywy - oby jak najwięcej. Brawa dla pomysłodawców!

A w drodze powrotnej spotkała mnie osobliwa rzecz. Otóż podszedł do mnie pewien starszy pan i ściszonym głosem zapytał czy mógby mnie zaprosić na... kawę.
Zaskoczona wydusiłam: nie dziękuję.
Ze mną nie ma przebacz, nawet do szemranych propozycji z kulturą.




Judyta.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad!