poniedziałek, 26 września 2016

Moje domowe sposoby na walkę z przeziębieniem.

Wakacje się skończyły, chłód wdarł się do miasta... Poranne przymrozki, popoludniwe slonce, duze skoki temperatur, to wszystko stanowi doskonala recepte na przeziebienie...



I tym właśnie sposobem walczylam z drapaniem w gardle, cieknącym nosem i ogólnym osłabieniem. Weekend spędzony na sofie. Opatulona w szlafrok, uzbrojona w skarpetki w hipopotamy leżąc pod kołdrą, staralam sie postawic na nogi.



Zebrałam dla Was kilka domowych sposobów na walkę z chorobą. Są o wiele zdrowsze i tańsze niż medykamenty z apteki i nie mniej skuteczne.

Wiem, że pewnie wielu doskonale je zna z rodzinnego domu. Jeśli jednak są wśród Was i tacy którzy nie mieli szcześcia przejrzeć receptur wprost z zielnika swojej babci i szukają domowych sposobów w sieci, być może ten post okarze się pomocny. Ja wszystkie triki otrzymałam podane na tacy przez mojego partnera (on miał babcię przy sobie) :)

Herbatka imbirowa

Wystarczy zetrzeć okolo małą łyżeczkę  imbiru (zależy jak bardzo jesteście twardzi) ;), zalać wrzątkiem i zaparzyć pod przykryciem. Można dodać cytryny i/lub miodu.


Sól z wodą.

To njprostszy, najszybszy i najbardziej ekonomiczny sposób, pozbycia się bakterii z Twojego gardła.
Wystarczy dwie łyżeczki soli zalać ciepłą(!) wodą, tylko tyle aby przykryć sól. Następnie dobrze wymieszać do rozpuszczenia soli i płukać gardło dwa razy po 30sek. Należy robić to rano i wieczorem. Być może nie jest przyjemne, ale gwarantuje, że przynosi efekty bardzo szybko! Żadna tabletka na gardło nie jest w stanie tego przebić, wierzcie mi.



Zupa czosnkowa.

Ten specjał mój partner przygotowuje natychmiat, kiedy tylko ktoś z nas zachoruje. Zanim przystąpicie do jej przyrządzenia najlepiej jest przygotować wszystkie składniki. Dodawanie ich podczas gotowania idzie bardzo szybko.

1 cebula
2 całe główki czosnku (wersja mocna, można dodać mniej)
4-5 ziemniaków
2 duże łyżki majeranku
1,5 litra wody

1. Ugotuj wodę.
2. Usmaż pokrojoną cebule na patelni aż zmięknie.
3. Przeciśnij czosnek przez praskę (jeśli zamierzasz pokroić musisz dodać znacznie więcej), podsmaż razem ok 1min.
4. Zalej wodą i dodaj ziemniaki. Dodaj odrobinę soli i pieprzu. Gotuj do miękkości ziemniaków.
5. Dodaj majeranek pocierając go o dłonie uwalniając w ten sposób aromat. Gotuj razem przez chwilę i gotowe!




Syrop z cebuli.

Wystarczy obrać cebulę, pokroić na ćwiartki, włożyć do kubka, posypać dwiema łyżeczkami cukru, przykryć spodeczkiem i zostawić na całą noc. Rano możemy zarzyć naszego domowego syropu.



Nie zapominajcie oczywicie o owocach i warzywach w codziennej diecie, a wtedy to już napewno wszystkie (Wasze I nie Wasze babcie będą z Was dumne) ;)


W sumie to mam nadzieję że pozostaniecie w zdrowiu i mój post z nie moimi :) pomysłami wcale Wam się nie przyda. Gdyby jednak było inaczej, dajcie znać, będzie mi miło. Jeśli macie na swojej liście (tudzież w babcinych zielnikach) więcej sprawdzonych haków na walkę z chorobą też dopiszcie.



*testowane na człowieku, czyli mnie. Nie dobre jak zwietrzałe wino, ale skuteczne jak mandat za złe parkowanie, więc po prostu trzeba brać.




Judyta.





2 komentarze:

  1. W gruncie rzeczy znam z twoich sposobów syrop z cebuli i wodę z sola , ale w innych proporcjach ;)
    Skuteczna tez jest ciepła woda z kroplami wody utlenionej , i mleko z masłem i czosnkiem ... Tym ostatnim katuje sie i cała rodzine zapachami mój maź ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wode z wodą utlenioną przepisał mi kiedyś lekarz, ale nie dałam rady tego robić, okrutnie bralo mnie na wymioty :( a mleko z masłem i czosnkiem też znam, znam :) dzieki za przypomnienie, bo tym razem jakoś z głowy mi wyleciało :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad!